Espai Maternal

L'Espai Maternal Fàtima, fruit de la col·laboració entre la Fundació Fàtima i l’Institut Municipal de Serveis Socials de Barcelona, s’inicia l’estiu de 2014.

Un nou servei adreçat a dones que son mares, amb dificultats en el desenvolupament personal i/o de les seves responsabilitats de criança.

L’Espai Maternal Fàtima es caracteritza per ser un “espai per estar i ser-hi”, un espai “obert i particular”, un espai de “capacitació i aprenentatge”, en definitiva un espai:

• SOCIOEDUCATIU on ACOMPANYAR en la construcció i el procés de la maternitat.
  • On COMPARTIR dubtes, pors....
  • On poder establir un VINCLE positiu entre fill i mare mitjançant la realització d’activitats en un entorn protegit.
  • On RESOLDRE DUBTES i FER APRENENTATGES en relació a la cura, relació i educació dels seus fills.
  • D’AUTOCURA física i emocional com a primer pas cap a la cura de l’altre en bones condicions.
  • Lloc de TROBADA per no sentir-se més sola, per fer XARXA i conèixer altres mares i on posar-se en relació amb els grups i recursos del territori per tal d’obrir d’altres relacions positives.
  • On poder REFLEXIONAR en relació al futur de les dones (treball, estudis, parella...) i on poder ser ajudades  de forma pràctica en la construcció de la seva vida.